TRASOLU's handelsbetingelser

TRASOLU lastbil på landevejen, CO2 rapportering, løngrundlag og ledelsesrapportering, bliv digital, system

Hos TRASOLU bestræber vi os på at gøre det enkelt og let at samarbejde med os. 

Vi har ingen særskilte aftaler, der skal underskrives, og ingen langtidsbinding på vores TASK, TRACKER og PLANNER services. Vi henviser i stedet til disse enkle handelsbetingelser. Sammen med et tilbud signeret af kunden og/eller fremsendt ordrebekræftelse, er disse altid gældende, når der handles med TRASOLU, uanset om der handles via vores hjemmeside, pr. e-mail eller telefon.

Få det samlede overblik herunder

Forbruget af TRASOLU services opgøres ultimo hver måned. Her opgøres hvor mange services (køretøjer og brugere), ud over dem som er aftalt (altid minimum 4 køretøjer og 5 navngivne brugere), som faktuelt er registreret på TRASOLU i den forløbne måned. 

Køretøjer og brugere af TRASOLU logges automatisk, og kan udelukkende bruges i relation til den kundeplatform de er oprettet til. TRASOLU opretholder retten til altid, at tilpasse abonnementet til det faktuelle antal aktive køretøjer og brugere af TRASOLU. Eventuelle afvigelser fra foregående 3 måneders abonnement vil fremgå af fakturaen.

Hvis en tracker/box (hardware) ønskes flyttet til nyt køretøj eller frameldt, når et køretøj afmeldes eller skifter ejer, er det vigtig, at denne afmeldes direkte til support@trasolu.dk og efterfølgende returneres til TRASOLU, medmindre abonnementet ønskes opretholdt. En TRACKER/box kan kun genanvendes ved at gentage proceduren om tilmelding via support@trasolu.dk 

 

Medmindre andet er aftalt mellem kunden og TRASOLU, vil der altid faktureres kvartalsvis forud med specifikation af de månedlige opgørelser og variationer.

I forbindelse med opstart følger der 3 timers opstarts-assistance og de 3 timer kan frit anvendes til opsætning, installation, undervisning m.v. I brugen af TRASOLU TASK, TRACKER og PLANNER.

 

Opsætnings-assistance foretages typisk online i teams, som via en fjernopkobling til en computer hos kunden, kan sikre at vi kan se med på samme skærm og via telefon yde vores opstartshjælp. TRASOLU kan også udføre det lokalt hos kunden mod særskilt fakturering for kørsel. Evt. Konsulentbistand ud over de 3 timers opstartshjælp vil blive faktureret til den gældende timepris.

Konsulentarbejde, herunder undervisning, faktureres en timepris på 950,- kr. 

Kørsel faktureres pr. medgået tid + evt. omkostninger til bro og færge.

TRASOLU Aps ejer alle ejendoms-, og immaterielle rettigheder i og til tjenesten. TRASOLU forbeholder sig herudover alle rettigheder, som ikke eksplicit er overdraget til kunden i henhold til disse betingelser. Så længe kunden opfylder sine forpligtelser i henhold til disse betingelser, særligt vedrørende betaling af abonnement, så overdrager TRASOLU til kunden en ikke-eksklusiv og ikke-overdragelig ret til at benytte tjenesten i henhold til nærværende vilkår. 

Kunden må ikke sælge, udlicitere, udleje, udlåne eller på anden vis overdrage sin adgang til tjenesten til andre medmindre dette er aftalt og bekræftet skriftligt mellem kunden og TRASOLU.

Vores TRASOLU services indeholder en serviceaftale som dækker følgende:

  • Support ydes via online, e-mail og telefon til supportafdelingen og kan omhandle spørgsmål til generel betjening af TASK, TRACKER, PLANNER og ACR
  • Opdateringer i form af nye standard faciliteter og evt. fejlrettelser.
  • Vi opdaterer PLANNER og TRACKER løbende efter behov, dog minimum 1 gang årligt.
  • Nye funktioner/features på TASK distribueres via App Store og Google Play.
  • Opdateringer til ACR og TRACKER/boks fortages automatisk.
  • Vi adviserer via nyhedsmails med de nye faciliteter/versioner til download.

Serviceaftalen dækker ikke:

  • Support ydet af TRASOLU konsulenter og programmører.
  • Undervisning ud over de 3 timers opstartshjælp.
  • Ændringer. Eks. hvis kunden ønsker at vi skal ændre i kundens overenskomst-opsætning, importere medarbejdere, arbejdsplaner m.v. er dette en konsulentopgave som vil blive faktureret.
  • Specialtilpasninger ud over standarden. Det kan være ændringer som skal behandle specielle forhold gældende for kundens virksomhed, mail adviseringer eller rapporter efter kundens ønsker.
  • Integration med eksterne systemer, herunder ERP og lønsystemer.

Hvis TRASOLU har leveret hardware til understøtning af TRACKER og ACR, indestår TRASOLU i hele aftaleperioden for service og support.

 

Hvis Kunden oplever problemer med hardware leveret af TRASOLU forhandler eller direkte af TRASOLU, så skal Kunden henvende jer til TRASOLU support (support@trasolu.dk). Support vil så afgøre hvorvidt problemet er omfattet af service og kræver ombytning, og i så fald vil der blive fremsendt udstyr til ombytning.

 

Hardwaren er TRASOLU’s ejendom og skal altid og i alle tilfælde, også i en ombygningssituation, returneres til os med fokus på at bortskaffe defekt elektroniks miljømæssigt korrekt. Hvis hardware IKKE returneres, vil denne blive faktureret særskilt.

TRASOLU bestræber os på at sikre højest muligt drift stabilitet. TRASOLU er dog ikke ansvarlige for driftsafbrydelser eller fejl, som er uden for TRASOLU’ kontrol. Dette kunne være strømafbrydelse, manglende internet eller GSM-netværk, fejl på køretøjets FMS og/eller Tachograf og lign.

 

I tilfælde af driftsafbrydelser eller driftsforstyrrelser genopretter vi driften så hurtigt som muligt. Planlagte afbrydelser vil blive adviseret i nyhedsbrev og det bestræbes, at planlagte afbrydelser sker uden for almindelige arbejdstid (kontortid).

Alle kunder har deres data lagret hos TRASOLU via ekstern hosting samarbejdspartnere, som er Microsoft Azure og NHL Data Hybrid Cloud. Alle data ligger i Microsoft SQL-databaser. Om ønsket kan der indgås særlig databehandleraftale.

 

Der laves en fuld backup af alle databaser hver dag og denne gemmes dels på servere på en anden fysisk lokation samt hos en online backup udbyder i skyen. Vi gemmer seneste 14 dage, 8 ugebackups, 6 måneds backups og 1 årsbackup.

For krav, som vedrører TRASOLU’ opfyldelse eller manglende opfyldelse af sine forpligtelser, er kunden berettiget til erstatning for direkte tab med følgende begrænsninger: 

TRASOLU’ erstatningsansvar er begrænset til direkte skader/tab, og er – uanset årsag og uanset kravets art – begrænset til det beløb, der er faktureret for den ydelse, der forårsagede skaden/tabet eller er årsag til eller direkte forbundet med erstatningskravet.

 

TRASOLU’ er under ingen omstændigheder erstatningsansvarlig over for kundens tabte fortjeneste, tabte besparelser, krav fra tredjemand eller andre indirekte tab eller følgeskader, der skyldes TRASOLU’ forhold, uanset om TRASOLU var blevet informeret om muligheden for sådanne krav.

En aftale kan til enhver tid opsiges med 3 måneders varsel fra Kunden’ side.

Ønsker I at opsige aftalen til udgangen af dette abonnements periode kan dette gøres med en mail til support@trasolu.dk, hvorefter vi med udgangen af perioden + 3 måneder lukker for adgang til TRASOLU og datadistribution mellem PLANNER/TRACKER/TASK og ACR.

 

TRASOLU kan opsige aftalen og lukke adgangen hvis et udestående vedr. vores TRASOLU abonnement er forfalden og ikke honoreret. Der vil blive rykket for betalingen 2 gange. 3 gang vil der blive gjort opmærksom på at adgangen er lukket uden yderligere varsel og vil forblive lukket indtil abonnementet er betalt.

TRASOLU standard betalingsbetingelser er 8 dage netto fra fakturadato. Alle fakturaer, kreditnotaer, ordrebekræftelser, kontoudtog, rykkere fremsendes pr. e-mail i PDF-format til den mailadresse I opgiver til os.

Priser på løbende abonnementer af TRASOLU kan reguleres én gang årligt per 1. januar med ændringen i det af Danmarks Statistik oplyste nettoprisindeks for varer og tjenesteydelser. Der tages udgangspunkt i nettoprisindekset pr. 1. oktober 2021. Indekset var pr. 1/10 2021 106,8.

Vi forbeholder os ret til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser overfor dig til tredjemand. Vi har desuden ret til at bruge underleverandører i henhold til vores databehandleraftale.

Opstår der uenighed mellem os, som ikke kan løses ved forhandling, skal uenigheden afgøres efter dansk ret med Retten i Horsens som første instans.

BOOK EN DEMO

Vil du lære mere om vores løsninger og få en gratis demonstration af TRASOLUs værktøj?

Udfyld formularen nedenfor, og vores team kontakter dig inden for 24 timer på hverdage!